2008. június 5., csütörtök

Edzés más kultúrákkal

Egy ideje alkamam nyílt angolul személyi edzéseket tartani.
Rá kellett ébrednem arra,hogy nem a nyelv az egyetlen ,ami különbözővé tesz minket más országbeliektől.Az első dolog az volt,ami foglallkoztatott,hogy nyelvtanilag és szakmailag is minden helyes legyen,ám e mellet megfeledkeztem az egyéb "igényekről".
Most szembesültem először igazán azzal,hogy az amerikaiaknak buzdítás,az angoloknak pedig rengeteg dícséret kell!Ezeket a dolgokat én ennyire magyaroknál még nem tapasztaltam,milyen érdekes!Az angolok néha olyan sokat dícsérik egymást a magyarokhoz képest,ami már számomra zavarbaillő volt.Az amerikaiak külső bíztatás hiányában bíztatják akár saját magukat is .
Először elég esetlennek éreztem angolul dícsérni,ezt is túl akartam bonyolítani(mint általában sok mindent),de itt is rá kellett,hogy jöjjek fő az egyszeűség.
Ami a lényeg néha fontosabb a kultúra ismerete,mint maga a nyelvhasználat!
Mi magyarok sok mindent átvehetnénk tőlük!

Nincsenek megjegyzések: