2010. február 14., vasárnap

Edzések mostanság

Mostanában olyan edzéseket végzek, amelyekben mindig belerakok a gyakorlat sorba korrekciót. Sajnos azon kaptam magam, hogy ha külön korrekciós edzést végzek az valamiért sosem végzem olyan hatásfokkal, mint ahogyan azt kellene.
Ezért döntöttem úgy, hogy az edzéseimbe mindig nagy hangsúlyt fektetek a korrekcióra:)
Ez bevált és ajánlom mindazoknak, akik hasonló problémával küzdenek.

Egyik edzésem alkalmával Csíky Feri RKC barátom, felhívta a figyelmem a bal hajlítóm sumákolására. Nem vontam be a teljes feszítésbe. Sokkal inkább a bal feszítőmet és a másik lábamat terheltem. Sajnos pont a balom szenvedett el egy komolyabb sérülést (részleges szakadás) kb. két éve. Sok idő eltelt és ennek ellenére még mindig jobban terhelem a jobb oldalamat. Ami még fokozza a "bajt", hogy persze jobb kezes és jobb lábas is vagyok. Na így máris produkáltam magamnak egy kisebb asszimmetriát. Sima állásban nem szimmetrikus a terpeszem ,ami csak gyakorlott szemnek tűnik fel (hát Feri szeme elég gyakorlott ezen a téren). Ilyenkor jól alkalmazható az FMS teszt is.
Ez pont az asszimmetriákat keresi. Ezek a legnagyobb "vírusok". Ha ezeket időben korrigálod, a sérülések valószínűségének esélyét minimalizálod.

A korrekciókra nem úgy kell gondolni, hogy azok hátráltatnak az edzésben. Azok stabilizálják az "alapodat". Ha stabil az alapod, akkor nagy "házat" tudsz rá építeni, ha nem, mindig sérülni fogsz és az fog hátráltatni csak igazán.

Így hát edzések elején összehangolom az idegrendszert súly nélküli gyakorlatokkal, majd fokozatos terhelést adva elkezdem a probléma kezelését az edzésemben.

Ajánlom mindenki figyelmébe a február 19-én, pénteken megrendezésre kerülő szemináriumot!

Power to You! Ádám

Nincsenek megjegyzések: