2009. június 20., szombat

Kettlebell és rehabilitáció

Sajnos tegnap muszáj volt egy kis rehebilitációt eszközölnöm. A bal vállam sérülékeny, mert régen ,mikor még nem ismertem a RKC rendszert, hát finoman szólva nem a legmegfelelőbb módszerekkel edzettem. Típikus "testépítő" metodikát követtem. Na ennek meg is lett az eredménye, a bal vállam sérülékenyebb lett. Na de ez a múlt! Most igyekszem kihasználni az eszköz és a rendszer (RKC)jótékony hatásait. Megfigyeltem, hogy nagyon jó hatással vannak rá bizonyos gyakorlatok, gyakorlat részek. Ezek többek közt a TGU , Bent press és a Wind Mil egyes szakaszai. Roppant jól lazítják és egyben erősítik a váll- és vállöv izmait. Ezek segítségével sikerült megint helyrehoznom a vállam, igaz még nem tökéletes, de ekkora javulást ennyi idő alatt még semmien módszerrel nem sikerült elérnem. Általában mikor a vállam fáj vagy még csak fájni fog ( tudom ez érdekesen hangzik), akkor a bal csuklóm ezt már előre jelzi nekem. Elkezd fájni,mintha ínhüvely gyulladás kezdene kialakulni benne(ez egy jelzés, hogy nem ok valami). Mindíg a középső újhoz tartozó, azt mozgató traktuson. Már mikor felveszem a súlyt a fogáserősségem is gyengébb. A nyomás elindítása meg már fájdalmas úgyhogy jön a REHAB. Kissebb súlyal a már bevált gyakorlatokat, amiket már fent említettem elkezdem szisztematikusan rehebilitálni. Ezek után jön a jól bevállt henger,az SMR ! Ez ilyenkor szinte kötelező!
Ma már a csuklóm sem fáj. :)

Ui. :testünk egy nagyon összetett rendszer, figyelj a jelekre amiket küld neked! Ádám

1 megjegyzés:

Papucs orrán Pamutbojt írta...

Tök jó tök jó tök jó!!!!!!!!!!!
Imádom ezt,mikor ideklikkelek és találok okosakat,jókat,ésszel "munkázást" ... :-) :-)