2009. augusztus 8., szombat

Ma megint bringáztam egyet

Ma megint a Budaörs- Irhásárok- János-hegy útvonalon tekertem egyet. Sikerült az időmön faragnom 5 percet!!! Kereken 40 perc alatt tettem meg a távot. A lényeg az egészben, hogy figyeltem a technikára tekerés közben . Pontosabban mivel ezen az úton szinte végig emelkedőn megyek felfelé és sok a kiállás a nyeregből így nagyon kellett öszpontosítanom a hát bevonására a kapaszkodás közben. Aki bringázik biztos érti miről írok , aki nem annak annyit mondanék, hogy a széles hátizom bevonása bizonyos húzó-nyomó mozdulatokban rendkívül nagy erő többletet biztosít. Ezzel sokkal kevesebb felesleges energiát vittem bele a mozgásba és a hatásfok ezzel arányosan megnőtt. Pontosabban nekem ezesetben 5 percet jelentett! Ez olyan, mint amikor rendszeresen nyomkodsz 24kg-val, de meg sem tudod mozdítani a 32kg-os kettlebellt. Azonban ha a technikádat összerakod , ezesetben bevonod a munkába a széles hátizmot, akkor sokkal nagyobb a valószínüsége annak, hogy hamarosan kinyomd a 32kg-ot (ez csak példa).

A másik amit nagyon fontosnak tartottam ,hogy a térd pozícióját folyamatosan egyenesben tartsam. Itt példának az egylábas guggolást tudnám felhozni. Ha guggolsz egy lábon , akkor is nagy hangsúlyt kell fektetned arra, hogy a térded a lehető legstabilabb pozícióban legyen és ne mozduljon oldal irányba, mert az energia elvész és a mozgás szétesik.

Nagyo jó érzés volt ezen technikák bevonása a biciklizésbe. Ami nagyon tetszett, hogy olyan rettenetesen el sem fáradtam!!



Jó edzést, gyakorlást mindenkinek! Ádám

Nincsenek megjegyzések: