2009. május 19., kedd

Néhány gondolat egy megjegyzéhez

Sajnálom, hogy van aki félreértette az előzö bejegyzésem. Ezzel nem azt akartam írni, hogy ez maga A CLUBBELL.De aki használta már az eszközt tudja mit akartam vele mutatni. Azonban valószínünek tartom, hogy a buzogány őse a mai néven ismert Clubbel v. indianbell volt.
Európába az angol gyarmatosítók által került be Ázsiából a katonai tornába, erőfejlesztésbe. Majd később vette át a torna mint eszközt és lett belőle a mai néven is ismert buzogány. De ami a lényeg ,az látszik a felvételen felhasználási területtől és az alkalmazott rendszertől függetlenül. Az eszköz felépítése ,formája nem változott csak a felhasználási területe.
Azt viszont meglepve olvasom, hogy a Clubbelt csak erőfejlesztésre ill. váll lazításra lehetne használni. Inkább úgy fogalmaznék, hogy sokan erre használják.Szerintem:
pre- és rehabilitációban,
koordinációs és agilis képesség fejlesztésre
ha már lazítás: csípő izulet, vállöv egésze, csukló ízületek
ballisztika , robbanékonyság fokozás
Marok és fogás erősség fokozása stb.
Remélem ez nem bántó bejegyzés. Ezek csak az én szubjektív meglátásom.
Ádám RKC

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Én voltam, aki félreértette az előzőt :-)
Természetesen semmi bántót nem találtam ebben a bejegyzésben, sőt, így már teljesen egyetértek veled.
Azt, hogy a gimnasztikai buzogány honnan származik nem tudom, csak az volt a benyomásom, amikor használtam a clubbellt, hogy ilyen szép könnyed mozdulatokat nem biztos, hogy tudnék csinálni vele :-)
Bocs, ha félreérthető voltam, én sem fogalmaztam elég bőven.
Üdv